Skip to main content
Skip table of contents

Afhandeling aanvraag persoonlijke lening door Lender & Spender

Bij afhandeling door Lender & Spender zal de offerte standaard door Lender & Spender naar de klant gestuurd worden. Indien je de offerte standaard zelf wenst te versturen naar de klant kan dit (via Settings in het dashboard) aangepast worden

1. Offerte naar de klant

Zodra de aanvraag is ontvangen via de website / API of Maex, wordt op basis van de opgegeven financiële gegevens bij de aanvraag gecontroleerd of de lening mogelijk is. Als dit het geval is, ontvangt de klant onderstaande e-mail met daarin de leningsovereenkomst met als bijlagen de indicatieve aflossingstabel, ESIC, algemene voorwaarden en privacyverklaring.

Door op de knop “Aanvraag afronden” te klikken komt de klant in de persoonlijke omgeving terecht waar de benodigde documenten en overige informatie kunnen worden gedeeld.

Afwijzing

Wanneer de klant op basis van de opgegeven financiële gegevens bij de aanvraag niet in aanmerking komt voor de lening wordt onderstaande e-mail gestuurd.

2. Aanbod selecteren

Dashboard

Zodra de klant op de knop “Aanvraag afronden” heeft geklikt, wordt de persoonlijke pagina geopend.

Wanneer via meerdere intermediairs een aanvraag is gedaan, ziet de klant een overzicht van de actieve aanvragen. De klant kan zelf kiezen van welk aanbod hij gebruik wil maken.

Indien er maar één lopende aanvraag actief is, komt de klant direct in stap 3 terecht.

3. Aanvraag afronden

Zodra de klant heeft gekozen voor een aanbod komt hij op onderstaande pagina terecht. Hier ziet de leningnemer nogmaals de kenmerken van de aanvraag, de naam van de intermediair en de vervolgstappen in het proces.

4. Documenten uploaden

Op de volgende pagina kunnen de benodigde documenten geüpload worden. Zodra de benodigde documenten zijn geüpload kan de leningnemer de banktransacties toevoegen.

5. Delen banktransacties

Om de banktransacties met Lender & Spender te delen, geeft de klant een PSD2 machtiging af in de eigen internetbankieromgeving. Nadat de machtiging is afgegeven, worden de transacties door de bank van de klant digitaal met ons gedeeld.

6. Aanvraag insturen ter beoordeling

Nadat alle documenten zijn toegevoegd en de banktransacties zijn gedeeld, kan de leningnemer de aanvraag insturen ter beoordeling.

Bevestiging:

7. Bevestiging door klant

Zodra de leningaanvraag is goedgekeurd ontvangt de klant onderstaand e-mailbericht.

De klant bevestigt de leningsovereenkomst met een 1 cent iDeal betaling. Zodra deze bevestiging is ontvangen, wordt de lening uitbetaald.

Tijd tussen verstrekken leningsovereenkomst en bevestiging

Om te zorgen dat de klant geen overhaaste beslissingen neemt, dient er tussen het verstrekken van de leningsovereenkomst en bevestiging door de klant minimaal één nacht te zitten. Als deze tijd nog niet is verstreken, kan de klant nog geen bevestiging afgeven.

Wanneer de lening is verstrekt, ontvangt de leningnemer onderstaand e-mailbericht en wordt de lening toegevoegd aan de persoonlijke pagina van de klant.

Op de persoonlijke pagina kan de klant alle informatie omtrent de lening inzien en ook extra aflossingen doen.

 

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.